Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
 Lyssna

Inköps-och upphandlingsprocessen

En effektiv inköpsprocess lägger en bra grund för att skapa goda affärer.

Som bilden nedan illustrerar är inköpsprocessen cyklisk. Det är ett pågående arbete från att man lägger upp sin strategi, upphandlar, implementerar och förvaltar till att processen börjar om igen.

Inköpsrocessen är uppdelad i tre delar varav del två är upphandlingsprocessen.

  1. Strategi (planera, kartlägga och analysera)
  2. Upphandla (upphandlingsprocessen)
  3. Förvalta (uppföljning av ingångna avtal m.m.)

Upphandlingsarbetet görs på Upphandlingsenheten i samarbete med verksamhetsansvariga, miljöstrateger och andra specialister. 
Vissa upphandlingar av speciellt intresse behandlas även i en nämnd.

Läs vidare här på Upphandlingsmyndighetens hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Konkurrensverket har också bra information om upphandling. Länk till annan webbplats.

Bilden är ett förtydligande av texten ovan

Källa Upphandlingsmyndigheten

Sidansvarig: Kommunledningsförvaltningen

Klicka för support
Stäng supportfönster