Nya historiska spökberättelser om Håbo!

blixt, flygande saltkar och sorgeklädda människor

Nu släpper vi ytterligare fyra specialskrivna spökberättelser om platser i Håbo. Vågar du lyssna? Ljudberättelserna finns i appen Storyspot.

Det känns roligt att kunna erbjuda ytterligare berättelser lagom till läslovet och Halloween, som ett komplement till de vi släppte förra året. Vi hoppas att berättelserna ska bidra till nyfikenhet kring Håbos historia och få människor att upptäcka nya platser, säger Kari Isberg, kommunikationsstrateg på kultur- och fritidsförvaltningen.

De fyra nya berättelserna utspelar sig på Fridegårdsmuséet, Soldattorp nr. 48, Häggeby skolmuseum och Bålsta gästgiveri.

Håbo kommun har nu tio spökhistorier och fyra berättelser om Håbos kulturarv i Storyspot. Du kan läsa mer om dessa på habo.se/storyspot