Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Lyssna på sidan Lyssna

Publiceringsdatum:

Genomförda och planerade förbättringar i hemtjänsten

Vi förstår att både brukare och anhöriga är oroliga efter att Buurtzorg sa upp avtalet med Håbo kommun, men vi har genomfört ett antal förändringar och fler är planerade, säger Sofia Claesson, chef för hemtjänsten i Håbo kommun.

Det var i våras som hemtjänstföretaget Buurtzorg sa upp avtalet med Håbo kommun. På kort tid fick kommunen ett stort antal nya brukare och nu rekryterar hemtjänsten ny personal och har genomfört ett antal åtgärder för att förbättra för brukarna. Under hösten fortsätter arbetet.

Efter dialog- och informationsmötena i juni har hemtjänsten sammanställt önskemål och synpunkter från brukare och anhöriga. De ligger nu till grund för de åtgärder och förändringar som planeras. Det handlar bland annat om att underlätta för brukare och anhöriga att komma i kontakt med hemtjänsten, säkerställa att matleveranserna sker i tid, samt att minska stressen hos personalen.

Vi kommer att fortsätta att ha dialog med våra brukare och deras anhöriga. Det finns ett stort engagemang och deras synpunkter är viktiga för oss, avslutar Sofia Claesson.

Åtgärder i hemtjänsten - Håbo (habo.se)

Sidansvarig: Håbo kommun

 

Klicka för support
Stäng supportfönster