Puhu suomea kansamme!

Vasemmalla Minna Hämäläinen, suomenkielinen kuntaneuvoja, ja oikealla Raisa Holm, suomen kielen vähemmistökoordinaattori.

Nyt sinulla on mahdollisuus asioida suomeksi, kun soitat Yhteyskeskukseen. Uuden näppäinvalinnan kautta voit valita, haluatko puhua suomen- vai ruotsinkielisen kuntaneuvojan kanssa.

On hienoa, että kunnan asukkaat voivat viimeinkin valita suomenkielistä palvelua näppäinvalinnan kautta. Suomenkieliset puhelut tulevat minulle. Jos en ole paikalla, on mahdollista jättää viesti, jolloin soitan takaisin, kertoo Minna Hämäläinen, suomenkielinen kuntaneuvoja.

Håbon kunta on osa suomen kielen hallintoaluetta. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että yksityishenkilöillä on oikeus käyttää suomea suullisissa ja kirjallisissa yhteyksissä kuntaan. Suomenkielisen näppäinvalinnan toteutuminen on tulosta ruotsinsuomalaisessa neuvonpidossa syntyneestä keskustelusta.

Haluatko tietää lisää suomen kielen hallintoalueesta ja kuinka Håbon kunta työskentelee? Löydät lisää tietoa Håbon kunnan suomenkielisiltä sivuilta. Linkki toiselle sivustolle.

Yhteyskeskus
Yhteyskeskuksesta saat tietoa ja opastusta kunnalliseen toimintaan ja palveluihin liittyvissä asioissa. Saat apua muun muassa rakennuslupiin, jätteiden keräykseen tai esikouluun liittyvissä kysymyksissä. Tavoitat meidät numerosta 0171-525 00.

Tala finska med oss!

Nu kan du prata finska när du ringer till Kontaktcenter. Genom ett knappval i telefonen kan du välja om du vill prata med en finsktalande eller svensktalande kommunvägledare.

Jag är glad att vi äntligen kan erbjuda finskt språkval till våra kommuninvånare. Det är jag som tar emot samtalen på finska, och när jag inte är på plats kan man lämna ett meddelande så ringer jag upp, säger Minna Hämäläinen, finskspråkig kommunvägledare.

Håbo kommun är en del av finskt förvaltningsområde. Det innebär bland annat att enskilda har rätt att använda finska vid sin muntliga och skriftliga kontakt med kommunen. Det nya finska knappvalet är ett resultat av diskussioner i det sverigefinska samrådet.

Vill du veta mer om finskt förvaltningsområde och hur Håbo kommun arbetar? Du hittar all information på våra finska sidor på webben. Linkki toiselle sivustolle.

Mer om Kontaktcenter
Hos Kontaktcenter får du information, vägledning och rådgivning inom kommunal verksamhet och service. Vi hjälper dig med frågor som rör bygglov, sophämtning, förskolan och mycket mer. Du når oss på telefon 0171-525 00.

Sidansvarig: Kultur- och fritidsförvaltningen