Kulturfestival för barn och unga inleder läslovet

Den 29 oktober är det dags för Fridegårdsfestivalen – en kulturfestival för barn och unga. Det blir en dag fylld med teater, musik, eget skapande och berättande.

Jan Fridegård gav genom sin litteratur en röst åt dem som inte tidigare inte fått höras. Därför är årets tema för Fridegårdsfestivalen Gör din röst hörd.

På festivalen kommer besökarna få ta del av kultur i olika former. Det känns roligt att kunna erbjuda en dag med fokus på kulturaktiviteter för barn i Håbo, säger Sara Hallström, kulturchef Håbo kommun.

Under dagen kommer det att erbjudas ett brett program för barn och unga i olika åldrar. Hela programmet släpps 3 oktober. Festivalen är kostnadsfri och öppen för alla.

Dagen innan festivalen, den 28 oktober, delas Håbo kommuns Jan Fridegårdpris ut på Biskops Arnö. Författaren Kjell Johansson är årets pristagare.

Mer information:
Sara Hallström, kulturchef