Mattias Jonsgården fortsätter inte som kommundirektör i Håbo

Under måndagen meddelade Mattias Jonsgården att han inte har för avsikt att fortsätta sitt uppdrag som kommundirektör i Håbo kommun. Nu förs en dialog med Mattias om hur kommunen kan möta hans önskan om att avsluta sitt förordnande.

Mattias kom till Håbo kommun i april 2019 som lokalförsörjningschef och tillträde rollen som kommundirektör den 14 september 2020.

Jag och Mattias har under de senaste månaderna haft en bra och konstruktiv dialog där jag beklagar att han av olika anledningar avser att avsluta sitt förordnande som kommundirektör. Mattias har haft bra tankar och idéer som kommer leva kvar i kommunens fortsatta planering inför hösten, säger kommunstyrelsens ordförande Liselotte Grahn Elg (M).

Kommunens ledningsgrupp träffas under onsdagen för att tillsammans ta fram en handlingsplan för det fortsatta arbetet. Ledningsgruppen kommer att arbeta med de pågående omorganisationerna samt hantera de operativa frågorna inför sommaren.

Nu är det viktigt att medarbetarna får koncentrera sig på att ge god service i sina verksamheter till våra kommuninvånare och de medarbetare som berörs av kommundirektörernas frånvaro kommer få det stöd som de behöver, avslutar Liselotte Grahn Elg.

Liselotte Grahn Elg, kommunstyrelsens ordförande
Mobilnummer: 0725-50 77 14