Gymnasieelever – Vi söker en kunnig, positiv och tydlig tekniklärare

Fridegårdsgymnasiet söker ytterligare en tekniklärare som ska undervisa i kurser på teknikprogrammet. Den här gången bjuder skolledningen in eleverna att vara med i rekryteringsprocessen.

– Det är viktigt att få till ett bra samarbete och en öppen dialog mellan elever och lärare i klassrummet. Vi vill inte bara hitta en bra lärare. Vi vill också hitta rätt lärare. Den här gången har vi frågat eleverna vad de värdesätter hos en lärare och tar med oss deras åsikter i rekryteringsprocessen, säger rektor Helena Anderstedt.

"En bra lärare är kunnig, positiv och tydlig"

När vi frågar eleverna på teknikprogrammet vad som kännetecknar en bra lärare, säger de:

En bra lärare är kunnig och positiv

En bra lärare är tydlig och har strukturerade genomgångar

En bra lärare kan förklara, lära ut och har koll på att alla elever förstår

Ska utbilda och inspirera framtidens tekniker och ingenjörer

Rollen som tekniklärare på gymnasiet är spännande, utvecklande och passar för den som är intresserad av teknik och lärande. Det är en unik chans för den som vill utbilda och inspirera framtidens tekniker och ingenjörer.
Rekryteringsprocessen pågår 28/3 till 21/4-2021.
habo.se/ledigajobb kan du läsa mer om tjänsten som tekniklärare.

Om Fridegårdsgymnasiet

Fridegårdsgymnasiet är en kommunal gymnasieskola som ligger centralt i Bålsta nära tåg- och bussförbindelser. Här studerar i dag 600 elever i en lugn skolmiljö nära storstadens puls. Vi som arbetar på gymnasiet är engagerade och utvecklar skolan och oss själva tillsammans. Vi får ofta höra att vi är kunniga och bra på att skapa trivsel och goda relationer.

Är du nyfiken och vill veta mer?
Välkommen att kontakta rektor Helena Anderstedt.