Digitalt möte med Kronprinsessparet och kommunstyrelsens ordförande Liselotte Grahn Elg

Idag den 21 maj har det genomförts ett digitalt videomöte med Hennes Kungliga Höghet Kronprinsessan Victoria, Hans Kungliga Höghet Prins Daniel och kommunstyrelsens ordförande Liselotte Grahn Elg.

Under våren har Kronprinsessparet haft digitala möten med landets kommuner för att skapa sig en bild av hur kommunerna har hanterat coronapandemin. Den 21 maj var det Håbos tur.

Dagens samtal blev ett trevligt och informellt samtal där ämnen som berördes var bland annat utvecklingen och samhällsbyggandet av Håbo kommun, miljöarbetet, aktivt föreningsliv och näringsliv, integration samt förbättra samarbetet mellan kommun och staten.

Liselotte berättade om kommunens arbete med anledning av coronapandemin där bemanningsutmaningen har varit en stor fråga och där kommunens medarbetare har gjort ett fantastiskt arbete. Under mötet samtalades det också om digitaliseringen som har fått en större inverkan i det dagliga arbetet.

Det här var ett mycket uppskattat möte tillsammans med Kronprinsessparet med många intressanta frågor och diskussioner. Jag vill tacka Kronprinsessparet för ett mycket trevligt möte och jag hälsar välkommen åter till Håbo kommun – Mälarens pärla i Uppsala län, säger Liselotte Grahn Elg, kommunstyrelsens ordförande.