Takbyte på kommunhuset

En takmontör lägger nytt tegeltak på ett hus

Under vecka 13 (29 mars-4 april) började entreprenören arbetet med byte av taktegel och tätskikt på kommunhuset. När taket är färdigställt påbörjas arbetet med att installera solceller.

Takarbetet med beräknas vara färdigt i juli, med reservation för väder och vind. Arbetet med solceller beräknas vara klart i augusti.

Arbetet med takbytet ska inte påverka dig som har ärenden i kommunhuset. Det kommer att sättas upp en skylt om pågående takbyte i närheten av kommunhusets entré.

Under arbetets gång kommer det att sättas upp en del avspärrningar runtomkring huset.

Från vecka 13 (29 mars) och fram till i slutet av juli kommer besöksparkeringen mitt emot lastkajen (fem platser) vara avstängd. Besöksparkeringen kommer att användas av entreprenören.

Besöker du kommunhuset och behöver parkera din bil kan du använda parkeringsplatserna bredvid lastkajen, centrumparkeringen med p-skiva, långtidsparkeringen utanför simhallen eller stationsparkeringen.

På måndag den 19 april börjar arbetet med rivning av taktegel. Arbetet har varit lite försenat men ligger nu i fas.