Kommundirektören informerar: skärpta lokala råd, Håbo växer och kort om budget

Här kommer en hälsning från kommundirektören Mattias Jonsgården som ger en lägesrapport om kommunens arbete.

Den 29 oktober beslutade Folkhälsomyndigheten i samråd med Region Uppsala att förlänga de skärpta lokala råden för Uppsala län. De gäller till den 17 november men kan komma att förlängas eller förändras utifrån utvecklingen av smittspridningen.

Så här jobbar Håbo kommun

Håbo kommun följer händelseutvecklingen, har kontakt med ansvariga myndigheter och följer deras rekommendationer. Våra förvaltningar har arbetat hårt under året för att hantera pandemin på bästa sätt och arbetet fortgår. Det finns en framtagen struktur, tydliga rutiner och en bra organisation för att kunna fortsätta hantera organisationens arbete i denna pandemi. Vi har en bra beredskap i nuvarande situation som jag känner mig trygg med.

Många av kommunens medarbetare har jobbat och jobbar extra hårt och har gjort det under en lång period. Allt för att kunna ge våra invånare så bra stöd, omvårdnad och service som möjligt under rådande omständigheter.
Jag vill återigen tacka er alla för det arbete ni har gjort och gör.

Lyssna på rekommendationerna, håll i, håll ut och håll dig uppdaterad

Krisen är inte över. Jag vill uppmana alla att lyssna på rekommendationerna och ta eget ansvar för att minska smittspridningen. Det är viktigt att vi håller i och håller ut.

Håll dig uppdaterad på:

Budgetarbetet pågår och beslut tas av kommunfullmäktige 30 november

Den 30 november sammanträder kommunfullmäktige och då beslutas om den slutgiltiga budgeten. Sammanträdet är framflyttat och skulle först ha ägt rum den 2 november.

I december kommer jag återkomma med mer information här på håbo.se.

Håbo växer

I informationsbrevet från oktober berättade jag om kommunens projekt och förberedelsearbeten för att möta utmaningar och efterfrågan när vi utvecklar samhället.

Håll dig uppdaterad om projekten och förberedelsearbeten på Håbo växer

Med vänliga hälsningar
Mattias Jonsgården, kommundirektör