Kommundirektören informerar: Presentation av nye kommundirektören Mattias Jonsgården samt en kort lägesrapport om kommunens arbete

Här kommer en hälsning från nya kommundirektören Mattias Jonsgården som berättar mer om sig själv och ger en lägesrapport om kommunens arbete.

Den 14 september tillträdde jag tjänsten som Håbo kommuns nya kommundirektör. I min roll är jag den ytterst ansvariga tjänstepersonen i kommunen. En av mina uppgifter är att leda kommunens organisation så att vi tillsammans kan utveckla, förvalta och förbättra Håbo kommun och därmed göra den till en ännu bättre plats för oss som bor och verkar här.

När jag tillträdde fick jag möjligheten att kort berätta om mig själv, Mattias Jonsgården – ny kommundirektör i Håbo

Närvaro, transparent, tydlighet och långsiktighet

För mig är det viktigt att vara en närvarande kommundirektör för er invånare och till kommunens medarbetare.

Jag har tre ledord som är viktiga för mig: transparens, tydlighet och långsiktighet.

Dessa ledord präglar mitt arbete och jag hoppas att vi som kommun kan förvalta och utveckla en transparent, tydlig och långsiktig helhet i allt arbete som görs. Det handlar om alltifrån att vara transparenta till er invånare som vi dagligen finns för, till att skriva fram och bereda tydliga underlag för politiska beslut som ska fungera långsiktigt.

Håbo växer

Håbo utvecklas för att möta framtiden och mycket händer just nu i kommunen. Våra förvaltningar arbetar med olika projekt och förberedelsearbeten för att möta utmaningar och efterfrågan när vi utvecklar samhället.

Vi har flera pågående projekt och nya områden växer fram. Mycket händer bland annat i nya resecentrumet och busstorget, Tvåhus-området och Logistik Bålsta, för att nämna några. En presentation av dessa och våra andra projekt finns på Håbo växer.

Några ord om coronapandemin och Håbo kommuns arbete

Samtidigt som allt arbete pågår befinner vi oss i en pandemi. Den här våren och sommaren har varit unik på många olika sätt med anledning av coronaviruset och det har förändrat vardagen för många av oss.

Många av kommunens medarbetare har jobbat och jobbar extra hårt och intensivt och har gjort det under en lång tid. Allt för att kunna ge våra invånare så bra stöd, omvårdnad och service som möjligt under rådande omständigheter.

Krisen är inte över. Det är viktigt att vi håller ihop, tar hjälp av varandra och stöttar varandra. Jag vill uppmana alla att lyssna på rekommendationerna och ta eget ansvar för att minska smittspridningen. Tillsammans håller vi i, håller ut och klarar detta!

Med vänliga hälsningar
Mattias Jonsgården, kommundirektör