Ny entré till vaccinationslokalen som öppnar 6 september

Tisdagen den 6 september öppnar åter vaccinationslokalen mot covid-19 i Bålsta. Lokalen är på samma plats som tidigare men har ny entré. Du når den genom att ta rulltrappan eller hissen till plan 2 i Bålsta Centrum. Vägen dit är skyltad.

Från och med torsdagen den 1 september kan personer som är 65 år och äldre och de som är 18–64 år med medicinska riskfaktorer för svår covid-19 sjukdom, boka tid för ytterligare en påfyllnadsdos av vaccin mot covid-19 i Region Uppsala. I Bålsta kan man alltså vaccinera sig från tisdagen den 6 september.

Alla som är 80 år eller äldre kommer senast i början av september att få en kallelse hem i brevlådan med förbokad tid. Den kan bokas om via telefon eller 1177.se för den som vill ha sin vaccination snabbare. Övriga grupper bokar själva.

Region Uppsala erbjuder påfyllnadsdos av covid-19-vaccin från 1 september Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vaccination mot covid-19 - Håbo (habo.se)