Var försiktig med att elda

Enligt Sveriges Meteorologiska och Hydrologiska Institut (SMHI) är det stor till extremt stor risk för skogsbrand. Därför kan det vara klokt att välja bort grillen i skog och mark de närmaste dagarna under vecka 32.

I Håbo är risken för skogsbränder stor till extremt stor de närmaste dagarna under vecka 32. Det betyder att eld sprids lätt i skogsmark. Det kan därför vara klokt att vara försiktig vid eldning utomhus.

Mer information

Mer information på SMHI, Varningar och meddelanden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Håll koll på brandrisken i skog och mark via appen Brandrisk ute Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Räddningstjänsten Enköping-Håbo Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Storstockholms brandförsvar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.