Ny kommundirektör i Håbo kommun

Teresa Zetterblad

Teresa Zetterblad blir ny kommundirektör i Håbo kommun. Hon beräknas tillträda sin tjänst senast i februari 2023.

Jag ser verkligen fram emot att få börja mitt nya uppdrag i Håbo kommun, som är en spännande tillväxtkommun. Jag tilltalas av kommunens vision med Håbo kommun i hjärtat av Mälardalen och som är en plats för hela livet, säger Teresa Zetterblad.

Teresa Zetterblad kommer att börja sin nya tjänst senast i februari 2023 eftersom hon har en uppsägningstid från nuvarande tjänst att förhålla sig till.

Sedan maj 2019 är Teresa Zetterblad kommundirektör i Degerfors kommun. Hon är även VD för Degerforsbolagen AB. Dessförinnan arbetade hon som tillförordnad kommunchef och socialchef i Degerfors kommun. Tidigare har hon arbetat som verksamhetschef och chef för individ- och familjeomsorgen i Kils kommun i flera år. Nu har hon sagt upp sig för att bli kommundirektör i Håbo kommun.

Vi välkomnar Teresa Zetterblad som ny kommundirektör i Håbo. Hennes gedigna erfarenhet som ledare och chef samt tidigare erfarenheter som kommundirektör gör att jag känner mig trygg i att hon kommer att leda kommunen på ett gott sätt. Vi ser verkligen fram emot ett gott samarbete med att utveckla Håbo kommun inför framtiden, säger kommunstyrelsens ordförande (C) Helene Zeland Bodin.

I rekryteringsprocessen av en ny kommundirektör har fackliga representanter, två olika tjänstemannagrupper samt politiska partier fått träffa de sökande. I början av juli beslutades det att anställa Teresa Zetterblad som Håbo kommuns nya kommundirektör.

I min yrkeskarriär har jag alltid brunnit för det som är viktigt på riktigt och vill göra skillnad för dem vi är till för. Jag kommer att ta mig an uppdraget med ödmjukhet och stort engagemang, tillägger Teresa Zetterblad.

Kontaktperson:
Helene Zeland Bodin, kommunstyrelsens ordförande (C)
Telefon: 0171-525 16