Kunskap om hur vuxna i Håbo mår

Under våren kommer cirka 1 450 vuxna personer i Håbo att få ett kuvert i postlådan. Det handlar om folkhälsoundersökningen Liv och hälsa och avsändare är Region Uppsala. Du som får ett kuvert med posten kan bidra till att öka kunskapen om hur vuxna i Håbo mår. Undersökningen syftar till att ge kunskap om den vuxna befolkningens livsvillkor, levnadsvanor och hälsa.

Hälsan förändras över tid och den ser olika ut i olika grupper och i olika delar av landet. För att upptäcka och påverka dessa skillnader är det viktigt att följa utvecklingen över tid. Därför har Liv och hälsa-undersökningen genomförts regelbundet sedan år 2000. Under våren får sammanlagt 18 000 länsbor möjlighet att delta i undersökningen. Frågorna rör bland annat hälsa och levnadsvanor, trygghet och sociala relationer, ekonomiska förhållanden, boende och arbetsliv

Liv och hälsa (vuxen) – folkhälsoundersökning (regionuppsala.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.